Blogi

Microsoft Dynamics 365 uusimmat trendit ja tulevaisuuden näkymät löydät blogistamme. Seuraa blogejamme myös LinkedIn:ssä ja Facebookissa.

Dynamics 365 -akatemiasta ponnahduslauta asiantuntijatyöhön

9

Joulukuussa 2016 valmistuttuani ammattikorkeakoulusta suunta työelämää kohti ei ollut kirkkaan selkeä. Halusin olla järjestelmäasiantuntija, mutta en ollut varma mistä työmaasta kannattaisi aloittaa. Teknisesti suuntautunut IT-tradenomi oli markkinointilauseeni, kun lähetin hakemuksen ensimmäiseen vaiheeseen Microsoft Dynamics 365 -akatemiaan. Hakuprosessi eteni neljän vaiheen kautta: Ensiksi rekrytointiasiantuntijat valitsivat hakemuksen perusteella videohaastatteluun, jonka jälkeen hakijat kutsuttiin rekrytapahtumaan tapaamaan Dynamics- ja…

Lue lisää

Microsoft Dynamics 365 2017 päivitys

9

Lokakuun alussa Microsoft on tuonut saataville uuden version D365 Online käyttäjille. Uudessa versiossa on kiinnitetty huomiota käytettävyyteen ja käyttöliittymän ulkonäköön. Selainkäytössä sama ulkonäkö toistuu nyt kaikissa D365 moduuleissa kuten myynti (Sales), asiakaspalvelu (Customer Service), kenttäpalvelu (Field Service) tai projektipalvelu (Project Service Automation). Uutta ovat kehykset kunkin osion ympärillä, mikä lisää luettavuutta ja käytettävyyttä. Järjestelmä tarjoaa…

Lue lisää

Dynamics 365 xRM

13

Dynamics 365 koostuu perusmoduuleista, kuten myynti, asiakaspalvelu ja markkinointi. Näillä moduuleilla voidaan mallintaa yrityksen liiketoiminnan perusprosesseja. xRM (any Relationship Management tai extended Relationship Management) -toteutuksilla voidaan täydentää perusprosesseja lisäosilla, kuten esimerkiksi sopimus- tai reklamaatiohallinnalla. xRM-sovellukset vastaavat usein muiden kuin myyntiosaston tarpeisiin. Ne toimivat samalla Dynamics 365 -alustalla ja niissä voidaan käyttää hyväksi muita Dynamics 365…

Lue lisää

Dynamics 365 – Miksi asiakkuudenhallintajärjestelmän hankinta kannattaa

15

Erään tutkimuksen mukaan: kaksikymmentä prosenttia jokaisen työpäivän ajasta menee tiedon ja asioiden etsimiseen viivikymmentäviisi prosenttisesti potentiaalisten uusasiakkaiden kyselyihin jää vastaamatta, koska ne hukkuvat johonkin kyselyn lähteen ja myyntihenkilöstön välille neljäkymmentä prosenttia työntekijän tehokkuudesta katoaa, kun hän joutuu vaihtamaan tehtävästä toiseen Investoimalla asiakkuudenhallintajärjestelmään voidaan nähdä lyhyelläkin aikavälillä seuraavia parannuksia: Myyntihenkilöstön parantunut tehokkuus Liidejä ei unohdeta tai…

Lue lisää

Liikkuvan työn kustannukset kuriin Microsoft Dynamics 365 Field Service-moduulilla

22

Missä tahansa liiketoiminnassa tehokkuuden lisääminen ja kustannusten vähentäminen ovat kriittisiä toimenpiteitä yrityksen tulokselle. Jos käytössä olevilla järjestelmillä ei voida oikea-aikaisesti seurata resursseja ja tietovirtoja, voi yrityksen tulos olla jotain muuta kuin asetetuissa tavoitteissa. Liikkuvassa työssä ei ole tarpeeksi tukeuduttu teknologian tarjoamiin mahdollisuuksiin, mutta nyt tehokkaasti käytettynä Microsoft Dynamics 365 Field Service-moduulilla voidaan saavuttaa huomattavia kustannussäästöjä…

Lue lisää

Microsoft Dynamics 365 PSA:n ja Office 365 Groupin yhteiskäyttö

13

Office 365 Group on sovelluskokonaisuus, jota voidaan käyttää Dynamics 365:n sekä perus- että muokattujen ominaisuuksien kanssa. Office 365 Groupin mahdollistama yhteinen sähköinen työtila on oleellinen osa projektin nykyaikaista sisäistä kommunikointia. SharePoint sivustot ovat toimineet aikaisemmin hyvin dokumenttien hallinnan ratkaisuna, mutta projektinhallinnan kannalta pelkkä dokumentoinnin saatavuus on vain osa kokonaisuutta. Office 365 Groupin kautta saadaan käyttöön…

Lue lisää

Dynamics 365 PSA ja Excel?

11

Microsoft Excelillä on ollut merkittävä rooli aikaisemmissa Dynamics CRM käyttöönotoissa. Sitä on usein käytetty korvaamaan ominaisuuksia, joita CRM järjestelmästä ei ole löytynyt ja varsinkin palveluyrityksissä, joissa tehdään asiantuntijatyötä ja -projekteja Excelin käyttö on ollut arkipäivää. Ohjelmisto on täyttänyt paikkansa tyydyttävällä tavalla, mutta ei ole tarjonnut kehityspolkua tehokkaampaan työskentelyyn. Microsoft Dynamics 365:n Project Service Automation (PSA)…

Lue lisää

Mitä Microsoft Dynamics 365 for Sales tarjoaa?

8

Microsoft Dynamics 365 for Sales on myynnin CRM:n nykyversio. Siitä löytyvät myynnin johtamisen, myyntityön ja asiakkuudenhallinnan keskeisimmän toiminnot. Tässä tarkempaa listaa tärkeimmistä ominaisuuksista: Kaikki perusrekisterit liideistä, asiakkaista, myyntiputkesta, jne. Myynnin suunnittelu ja johtaminen Myyntibudjetointi Analytiikka ja raportointi Päivittäisen myyntityön ja myyntiaktiviteettien hallinta Liidien ja myyntihankkeiden hallinta Tarjousten ja sopimusten tuottaminen Käyttöliittymät selaimelle sekä tabletti- ja kännykkäkäyttöön…

Lue lisää

Microsoft Dynamics CRM poistui markkinoilta, mitä on tarjolla jatkossa PK-yritykselle?

10

Viime vuoden marraskuun alussa tapahtui muutos Microsoft Dynamics -liiketoimintasovellusten saatavuudessa. Aiemmin tarjolla ollut kattava Microsoft Dynamics CRM -ratkaisu poistui markkinoilta ja tilalle tuli vielä laajemmat mahdollisuudet tarjoava Microsoft Dynamics 365 -ratkaisu. Ostajan ja käyttäjän kannalta tilanne kuitenkin selkeytyi, nyt esimerkiksi myynnille voi hankkia Microsoft Dynamics 365 for Sales -moduulin eli myynnin johtamiseen ja myyntihenkilöstön päivittäiseen…

Lue lisää