Dynamics 365-akatemia

12

Joulukuussa 2016 valmistuttuani ammattikorkeakoulusta suunta työelämää kohti ei ollut kirkkaan selkeä. Halusin olla järjestelmäasiantuntija, mutta en ollut varma mistä työmaasta kannattaisi aloittaa. Teknisesti suuntautunut IT-tradenomi oli markkinointilauseeni, kun lähetin hakemuksen ensimmäiseen vaiheeseen Microsoft Dynamics 365 -akatemiaan. Hakuprosessi eteni neljän vaiheen kautta: Ensiksi rekrytointiasiantuntijat valitsivat hakemuksen perusteella videohaastatteluun, jonka jälkeen hakijat kutsuttiin rekrytapahtumaan tapaamaan Dynamics- ja Azure-akatemian työnantajia, mistä yhteistyöyritykset lopulta valitsivat jatkohaastatteluun haluamansa kandidaatit.

Hakumankelin jälkeen sain iloisia uutisia, kun Mavisystems Oy:n tamperelainen tytäryhtiö Mirosys Oy tarjosi akatemiapaikkaa asiantuntijayrityksessään. Liityin mirolaisten joukkoon maaliskuussa ja Dynamics 365 -koulutukset Espoossa alkoivat välittömästi. Koulutuksen paras anti olikin sertifiointiin tähtäävät Microsoft-talolla pidetyt lähikoulutukset, joissa oli aina USA:sta asti pitkän linjan Dynamics-asiantuntijoita kouluttajina. Koulutusten jälkeen opiskelu tapahtui itsenäisesti Microsoftin tarjoamia verkko-opintokokonaisuuksia hyödyntäen. Sain työharjoittelun ohessa opiskella rauhassa kuulokkeet päässä, mikä varmasti oli pääsyy onnistuneisiin sertifiointeihin kesäkuussa. Läpipääsy sertifikaateista vaati runsaasti perinteistä pänttäämistä, eikä vielä onneksi kovasti tuotteen käyttökokemusta.

Työskentelen nyt akatemian päätyttyä Mirosys Oy:ssa konsulttina ja osallistun monipuolisesti lähes kaikkiin Dynamics 365 -asiakasprojekteihin tavoitteena saada syvempi käsitys niin itse tuotteesta kuin asiantuntijatyöstä. Olin myös puhujana lokakuussa TechTalks 2017 -tapahtumassa, jossa sain hyvää kokemusta demoamisesta ja myynnillisestä näkökulmasta tuotteeseen. Työ vaatii pitkäjänteistä otetta ja laajojen kokonaisuuksien ymmärtämistä, missä harjaantuu hyvin osallistumalla aktiivisesti ja kysymällä askarruttavista asioista vaikkapa palaverin päätteeksi. Työssä ei ehdi nukahtamaan toistuvien tehtävien ääreen, vaan lähes joka päivä pääsee tutustumaan aina uuteen asiakasyritykseen tai uusiin Dynamics 365 -ominaisuuksiin. Tämä opettaa monipuolisesti projektiosaamisesta, asiakashallinnasta, prosessiajattelusta sekä kunkin asiakkaan liiketoimintaympäristöstä.

Kiitos Mirosys- & Mavisystems-henkilöstölle ja asiakkaille luottamuksesta. Projekteissa tavataan!

Kirjoittanut

Tagit: , , ,